söndag 20 november 2011

Sjukskriven

Nuhar jag blivit sjukskriven nån vecka. Det var efter Lördagens jakt som husse såg att jag haltade igen efter det att jag vilat en stund. När han undersökte min högertass så hittade han ett sår på en trampdyna så nu är det smörjning av trampdynan som gäller och jaktförbud. Jakten gick väl sådär. Jag hittade några älgar vid en passare och älgarna hade känt lukten av honom så dom drog iväg nån kilometer innan jag fick skälla riktigt. Efter en halvtimmes skällning så gick dom över en å och då la jag av. På vägen tillbaka hände det nåt konstigt jag vinglade bort mitt bakspår och fick snurra runt säkert en timme innan husse kom och hämtade mej. Jag är säker på att husse såg hur osäker jag var (han har ju pejlen) men han väntade in i det längsta innan han hämtade mej. Det var nästan mörkt när vi kom tillbaka till bilen. Vi har ju tränat på att jag ska hitta honom hur han än vinglar går runt markerna och det har fungerat bra. Husse är nog lite fundersam på varför jag vinglade bort mej när jag hade följt bakspåret nästan hela vägen tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar