lördag 12 november 2011

Äntligen

Nu har husse äntligen lyckats smyga in på ett stånd men då var det bara en ensam ko som jag skällde på och vi har bara en kalv kvar. Det började att jag hittade älg inne på Drömme men där var både en hundförare och passare så älgarna drog iväg direkt. Efter 45 minuter var jag tilbaka hos husse och matte. Vi fortsatte söderut och vid nästa söktur hittade jag kon 400 meter bort. Jag fick skälla drygt en timme innan husse kom fram. När han såg att det bara var en ko med så kom matte också upp men det blev för mycket för kon, hon gick 100 meter innan hon stannade igen. Då provade husse att vissla in mej med sin rävlockpipa, det har fungerat bra tidigare. Idag ville jag inte sluta så tidigt så jag hängde på en halvtimme till innan jag kom tillbaka. Jag har gjort mej illa i höger framben så nu haltar jag så det blir ingen jakt imorgon.

1 kommentar:

  1. men zebben! du måste ta det lugnt och vila lite! och kanske är det några andra två som också behöver lite vila? Ta han om lilla benet! kram erika

    SvaraRadera