söndag 6 november 2011

Husses smygande




Husse är helt otrolig han. I lördags skällde jag på några älgar på grannlagets område igen om än bara 100 meter. Han talade med dom som jagar där och det gick bra att försöka stöta dom till rätt sida gränsen. Tror ni inte att husse och matte lyckades smyga in så dom fick se älgarna och det i medvind men dom gick inte att lura utan dom rundade husse och matte. När älgarna stack så la jag av efter nån timmes skällning totalt.


På Söndag jagade vi hos ett helt annat jagtlag. På andra sökturen hittade jag älgar som gick ca 200 meter innan dom stod stilla. Jag fick skälla drygt en timme innan husse skulle smyga på och då gick det som vanligt älgarna kännde honom och drog iväg. Jag hängde på och skällde här och där innan husse kom och skulle vissla in mej. Innan dom hann dit så träffade vi på en annan jägar och då skenade älgarna så jag la av. Nu tycker jag husse ska ringa till sin syster Helen som ska komma och smyga. Hon kunde smyga hon när hon smög in på kalven jag skällde på i September.


Lägger in en bild på det som husse och matte är bäst på, att plocka svamp.

1 kommentar:

  1. Jasså Helen brukar hänga på och jaga med dig också Zebben? Henne ska jag träffa i veckan då jag ska bo hos henne medan jag utför några uppdrag till skolan i några arkiv där nere i huvudstan!

    SvaraRadera