tisdag 28 september 2010

Träning, träning och åter träning

Häromdagen när matte och jag skulle ut på en långpromenad kom vi först inte så långt. Vi gick förbi våra grannar och jag hörde ett väldans liv innifrån deras hus.Det var Ida som hade sett mig genom fönstret. Snart hörde jag någon som öppnade ytterdörren och där stod Ida och ville att matte och jag skulle komma in och fika. Hon blev överlyckligt när vi gick in, för hon gillar ju mig väldigt mycket. Och inte nog med det. Hennes lillasyster Alice var också i sitt esse. Matte sa att jag skulle lägga mig under köksbordet, medan hon drack kaffe, och vips var vi tre stycken där, under bordet. Och ett herrans liv var det. Ibland tyckte jag det var lite jobbigt och ville dra mig undan, men det var ju inte så lätt. Men bra småbarnsträning var det för mig, och jag fick mig ett litet kex också för att jag var så duktig. Sen gick matte och jag vidare på våran promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar