fredag 24 september 2010

Jakt !!!!

Nu i helgen var det första gången husse hade geväret med sig när vi gick ut i skogen. Då tänkte jag att man måste skärpa till sig. Jag gjorde ett par sökturer på 10-15 minuter och husse och matte såg väldigt nöjda ut när jag kom tillbaka till dom. När jag sökte ner mot vägen så hittade jag några rådjur, dom finns ju överallt) och jag kan ju inte bara gå förbi. Jag följde dom i ca 30- 40 minuter men det var inte så roligt längre man får ju inte skälla på dom. Rådjuren buktade ganska snävt och gick över några vägar ett par gånger och förbi några hus. Jag förstod att husse och matte funderade på hur jag skulle hitta tillbaka. Det var ju inga problem, jag genade via en gammal timmerväg och upp på berget mot där vi skiljdes åt. Innan jag kom fram dit hittade deras spår och då var det enkelt att hitta dom (Dom luktar ganska mycket där dom går). Väl framme så satt dom och fikade och jag fick också en macka. Husse var nog inte riktigt nöjd med att jag hittade rådjur men vi får gå ut och prova igen.

1 kommentar:

  1. Bättre att hitta rådjur än inget alls, kan man tycka ;)

    SvaraRadera