torsdag 16 september 2010

Älgjakt eller

Nu var det länge sen det skrevs nåt i min blogg. Inte för att Jag har legat på latsidan precis, men matte och husse verkar ha gjort det. Nu har älgjakten börjat men tror ni att jag får vara med? Nä då inte ens på passet får jag vara med. Jag tror att husse tycker att jag är lite för het när jag hittar älgar så jag får vänta till Oktober. Ute i skogen har vi varit och älgar har jag hittat och skällt på men dom har alltid sprungit iväg. Några gånger har jag hittat rådjur dom är enkla att hålla efter men jag hinner aldrig ikapp dom så jag får aldrig skälla. I år har jag blivit säker på att hitta tillbaka till husse och matte utan att sitta och yla som jag gjorde i fjol. Ibland tror jag husse gör olika saker så att jag ska lära mej att alltid hitta honom. När jag är på väg mina egna bakspår till husse så kan jag hitta hans spår som har korsat mina och då är det bara att ta hans spår så hittar jag honom. Ibland när jag är på väg tillbaka så känner jag igen mej så då brukar jag gena. När jag är ute på sökturer brukar jag vara borta 10 - 15 minuter och älgar har jag hittat 500-600 från husse och jag tror han är kanska nöjd med det. Han har ju en sån där pejl så han ser exakt vad jag gör och är

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar