måndag 9 november 2009

Ut i skogen igen

Nu har det varit dåligt med jakt under nån vecka. Nu senaste helgen skulle Leif gå med sin hund, han hittade älgar men hade så ont i vänster bog att han inte kunde följa med. Helgen innan hade han skällt på en älg som drog iväg och nåt hände då endera blev han sparkad av älgen eller så hände nåt annat som gjorde att han skadade bogen. Nu har han fått en bulle under bogen med vätska. Det blir till att vila några veckor. I helgen har jag varit ute både Lördag och Söndag. Lördag eftermiddag gick vi på ett område med mycket älgspår men inga färska. På Söndag hittade jag nåt intressant. En hare. Det drog iväg med en himla fart såg bara en liten skymt av den. Husse såg på pejlen att jag drog iväg och kollade spåret. Tyvärr var det spårsnö så han såg vad jag hittat. Han satt bara lugnt kvar och väntade på mej. På väg till bilen sprang jag på ett rådjur som jag följde ett par hundra meter men det var inte så intressant.
Nu idag åkte husse och matte till Domsjö för att skrämma bort några älgar som varit för närgångna. Dom stod inne i trädgården och på infarten till huset. Inte fick jag vara med då heller. Husse han bara skrämde iväg dom utan att jag fick se eller lukta dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar