lördag 28 november 2009

Man får ta saken i egna händer

Jag har en konstig husse. Som jag har fattat det så vill han att jag ska bli en bra älghund. Men det verkar inte som han vill att jag ska ska få träffa nån älg. Han drar ut mig i skogen för jämnan, men håller mig så långt bort från älgarna som möjligt. Till slut vet jag ju inte vad jag ska leta efter. Hittade några gula kantareller (är det kanske dom han vill att jag ska skälla på?)




Sen hittade jag en stor myrstack. Den var jag sugen att skälla på(men jag lät bli).









Men så hittade jag nåt jättespännande. En fyrhjuling. Mitt ute i skogen. Den tog jag och skällde på en bra stund. Jag vet ju inte. Det kanske är dom han vill att jag ska skälla på. Men det är väl inte var dag man stöter på dom i skogen.








Nä, nu blev jag less och drog iväg på egen hand, och vad tror ni jag hittade?










ÄLGAR! Jag skällde på dom en lång stund, men sen blev dom rädd för något och drog iväg. Jag följde efter ett tag, men sen vände jag tillbaka till husse och matte igen.

Husse tyckte jag var så duktig, så nu är han sugen på att dra ut mig imorgon igen.

Så nu är det bäst ni passar er, ÄLGARNA!!!
Ha, ha nu vet jag i alla fall hur dom ser ut och vad som är roligast att skälla på.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag håller på dig jag älsklings-zebben. Mig kan du alltid lita på. Kom till mig om husse är besvärlig

    SvaraRadera
  3. Det finns mycket spännande i skogen man kan skälla på! Men det var ju tur att älgarna var roligast :)

    SvaraRadera