fredag 15 oktober 2010

BJÖRN!!!!!!


Allt ska man vara med på. Nu fick jag följa husse på en björnbesiktning. Det var den sista som sköts i länet i år. Jag fick gå fram lös och lukta på björnen när dom flådde den. Det var väl inget speciellt husse har ju luktat så många gånger under hösten men nu fick jag se hur dom ser ut. Husse kan inte förstå varför älgen han sköt på inte föll så vi gick ut på Tisdag för att kolla igen. Vi hittade inget runt där han skjöt men 700 meter längre väst hittade jag en älg. Jag fick skälla ca 10 minuter innan husse skulle flytta en passare och när dom talade i radion stack älgen. Efter att jag varit in till husse och matte en tur hittade jag spåret igen. Älgen hittade jag 8-900 meter österut. Efter några timmars skällning och 7-8 km så kom jag nästan in på E4. Samtidigt som jag lämnade älgen kom husse och visslade in mej. Efter helgen och den här veckan är nog husse ganska nöjd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar