lördag 8 oktober 2011









Nu är det uppehåll i jakten, det är nu som älgarna ska göra så att dom blir fler nästa år. Husse har farit in på sjukhuset flera dar den här veckan så det har bara blivit en dag i skogen. Jag hittade nåt som jag bara skällde ett skall på i upptaget och ett skall 600 meter senare. Jag följde med i 2 km men skällde inget mer. Husse undrar vad det var men det avslöjar jag inte. Även om husse har varit lite slö i sommar så har jag fått en solaltan i Bredånger och en ny koja i hundgården i Rössjö. På bilderna ser ni hur dom ser ut. I Rössjö kan jag ligga på taket på kojan och det gör jag ofta för där har jag bra uppsikt över lägdorna där älgarna brukar gå.
Solaltanen använder jag bara när det regnar. Jag är som husse när det är sol och varmt, då lägger jag mej i skuggan. Under golvet är det bra på sommaren.

1 kommentar: