måndag 5 oktober 2009

ÄLG

Nu har det hänt. Jag har skällt på älg. Jag tror inte husse var riktigt nöjd, men vad gör det jag har skällt på älg ensam. Det var i lördags husse och matte gick en sväng med mej. Vi skulle gå där det var minst risk att träffa älg. Jag hade gjort några svängar när jag helt plötsligt kände ett älgspår, färsk kändes det. Jag följde efter och helt plötsligt stod det en älg framför mej. Jag skällde lite men älgen sprang iväg, jag hände på. Efter några hundra meter stannade älgen och jag började skälla igen. Det var ganska nära en väg så efter nån minut när det kom en bil sprang älgen iväg igen. Jag följde spåret runt 1 km men hann aldrig upp älgen igen. När jag vände tillbaka träffade jag husse och matte mitt i skogen dom hade ju pejlen så dom visste var jag var. Det är ju lite fusk. Jag var ju på väg tillbaka dit där jag gick ifrån husse och matte. Viken skön känsla att få skälla på älg, hoppas det blir snart igen.

3 kommentarer:

  1. Vad roligt! Grattis eller vad man säger i sådana här lägen! :-D

    SvaraRadera
  2. Vad roligt du är ju bara 8 mån, se till att husse har bössan med nästa gång.
    /Peter Hedesunda.

    SvaraRadera
  3. Älsklingszebben!!!
    //Matte

    SvaraRadera