söndag 9 augusti 2009

Spänning, Besvikelse och Bad

Den här veckan har varit både spännande och samtidigt har jag blivit besviken. I dag fick jag följa Husse och Matte till havsbadet på Köpmanholmen. Jag gick ända till vattnet nådde upp till magen, då vände jag. De tre tjejerna och hunden på bilden träffade jag när vi tränade spår. Efter det att jag hittat klöven så gick vi upp på vägen och där träffade vi dom. Dom var ute för att plocka blåbär. Besviken blev jag när husse skulle ut i skogen och jag inte fick följa med. Han skulle fixa nåt med några pass. Vad ska han med pass till? Vi ska ju gå och söka älgarna inte sitta på nåt jäkla pass. Samma sak när husse och matte skulle plocka blåbär, då fick jag också stanna hemma. Blåbär är ju så gott. När husse rensade låg jag under stolen och åt det som ramlade ner. Nått som var spännande var när husse och matte skulle skrämma några älgar, ko med två kalvar, som var för närgången i ett bostadsområde. Älgarna försvann en liten bit upp i skogen direkt när vi kom dit. Då fick jag spåra kon och stöta iväg henne längre bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar