måndag 13 juli 2009

Äntligen Älg

Nu har jag äntligen träffat några älgar. Det var i Lördags när vi var i skogen och tränade. Vi skulle träna på att gå i koppel i skogen, och skulle jag träna på att gå på blötmyrar och i vatten. Jag är ju lite rädd för vatten sen jag ramlade ner i brunnen. Efter några blötmyrar så vi gick till ett pass där husse skulle fika. Då fick jag vara lös så jag gick fram mot ett hygge och där där stod dom. Två ÄLGAR och gud vad jag skällde. Dom gick sakta bort från mej och när dom försvann så kollade jag med husse. Han såg väldigt nöjd ut så jag gjorde nog rätt. Efteråt fick jag gå fram och lukta på spåren så jag följde spåren en bit innan vi vände hemåt. Jag har som ni sett tränat på att spåra en älgklöv tidigare. Den luktade inte lika gott som dom här färska spåren men jag gjorde på samma sätt och det verkade husse gilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar