fredag 19 juni 2009

Träning

Nu är det träning av allt möjligt. Husse har då ingen känsla för träningsvärk eller överträning. Först ska man träna på att gå i koppel utan att dra och fara åt alla håll fast det är så mycket runt omkring som är intressant. Stadsträning är nåt som husse anser vara bra. Inte vet jag vad det ska vara bra för. Det är ju bara en massa bilar och annat oväsen som är helt ointressant.



Nåt som däremot är jätteroligt det är att leta den älgklöv som husse har gömt i skogen. När vi kommer dit vi ska börja har husse sparkat upp en grop där han har börjat dra klöven. Då ska jag sitta medan husse kollar runt lite. Sen får jag kliva upp och husse säger "sök spår" då får jag börja spåra. Nu går det lite för fort ibland. Det är ju så roligt. Då får jag lugna mej litet och gå saktare. Spåret är lite kort ibland med det börjar bli lite svårare med vinklar och sånt, men det är bara att ta det lugnt och söka lite så hittar jag spåret igen. När vi kommer fram så får jag äta lite på klöven innan husse tar tillbaka den. Vi ska ju söka den fler gånger.

Trevlig midsommar!

1 kommentar:

  1. När ska husse lära sig "gå fot"? För vad är det som säger att Zebs väg är fel väg!?

    SvaraRadera