lördag 12 december 2009

Julgran

Idag for vi ut för att hugga julgranen. Husse har gått och kollat på granar den senaste tiden och har sett ut en som vi skulle hämta. Jag fick följa med. Ingen pejl skönt. Den slutade fungera så husse har skickat in den på reparation. Granen stod inte så långt bort från bilen så efter det att husse kapat granen gjorde vi en liten sväng runt en liten bergknalle. Inga älgspår. På väg ner mot bilen vad kommer. Jo en liten älgtjur kommer travande snett mot oss. Nu behöver jag inte leta dom kommer till mej. Jag ser den också och sticker iväg. Efter några hundra meter hinner jag ifatt den och skäller lite men den drar vidare. Jag hinner ifatt den lite längre bort igen men hinner bara skälla lite innan den drar iväg. Efter ca en halv timme har husse kommit upp på en liten höjd och då hör han att jag skäller igen men det blir bara korta skällningar för älgen vill inte stå. Jag följde den en stund till och vem står där på älgspåret, jo husse. Jag som trodde att han inte hade koll på mej utan pejl men jag kom ju på det är ju spårsnö.

2 kommentarer:

  1. Vilken osis! Men det var fina granar ni fick tag på! Tack för den! :)

    SvaraRadera
  2. Det går inte att lura husse!

    SvaraRadera